הדברת מזיקים בגינה

הדברת מזיקים בגינה הכירו את הסוגים

בישראל ישנם סוגים רבים של מזיקים שעלולים להזיק לגינתכם, אפילו לריהוט בחלק מהמקרים. מזיקים שניתן למצוא בישראל כוללים נמלים, כנימות, חיפושיות, זחלים, פרעושים, זבובים ויתושים. בד"כ המזיק הנפוץ ביותר הוא החיפושית, בעוד שבגינות רבות ניתן למצוא גם מכרסמים מסוגים שונים.

כשם שניתן לבצע הדברות כנימות (אלו הם חרקים קטנים שניזונים ממוהל צמחים), ניתן גם לבצע הדברת זחלים, שהם בעצם חרקים קטנים שניזונים מעלי צמחים. כמו כן, ניתן לבצע הדברת מזיקים בגינה מסוג תולעי חתך, ואלו הם חרקים קטנים שניזונים מגזע של צמחים. בבתים רבים ניתן גם למצוא פרעושים – חרקים זעירים חסרי כנפיים שחיים בסביבת בתים, סככות וגינות. וכמובן, אולי הכי ידועים לשמצה הם העכברים, ידוע שהם מכרסמים צמחים וגורמים נזק לריהוט.

סוגי מזיקים נפוצים בישראל

– נמלים – נמצא אותן בבתים, גינות, מחסנים ועוד.

– כנימות – נמצא אותן על צמחים, גזעי עצים, שיחים וכו'.

– חיפושיות: נוכל למצוא חיפושיות כמעט בכל מקום, לרבות גינות פרטיות.

– זחלים: נמצא אותם בסביבת צמחייה בד"כ.

– ג'וקים: ניתן למצוא אותם כמעט בכל מקום, במיוחד במקומות חשוכים ולחים.

– פרעושים: עשויים להתגלות בשטיחים, ספות ומיטות, מזרונים ועוד.

– זבובים: יכולים להימצא באוויר הפתוח וכן בבתים סגורים, במחסנים וכולי.

– יתושים: יימצאו לרוב בעונות הספציפיות (באביב ולקראת הקיץ).

– עש: נמצא את העש בארונות סגורים, מחסנים, מקומות חשוכים ועוד.

הדברת מזיקים בגינה ובבית

מזיקים הם נושא שכיח בגינה בבית, והם יכולים להוות חתיכת אתגר להתמודד אתו. ואמנם מזיקים הם בעיה גדולה בגינה, אך ניתן להדביר אותם בשיטות שונות. אם למשל מדברים על הדברת פרודניה שהיא סוג של עש הניזון מצמחים ועלים, ההדברה בד"כ מתבצעת ע"י ריסוס. הריסוס בד"כ יהיה רלוונטי גם לגבי הדברת כנימת הנמר (סס הנמר), כאשר זה הוא חרק הניזון מעלי צמחים ופירות הגורם לנזק לגידולים וכן עלול להפיץ מחלות.

אמנם מזיקים הם בעיה שרבים מאיתנו לא צריכים לדאוג לגביה, אבל לפעמים הם יכולים להוות מטרד, במיוחד כשהם מופיעים בגינה. אם מצאתם את עצמכם בסיטואציה שבה גינתכם הותקפה ע"י מזיקים, מוטב לטפל בזה כמה שיותר בהקדם, אל תתנו למזיקים להקים קולוניות וקנים.

מדוע חשוב לבצע הדברת מזיקים ברגע שמגלים אותם?

מזיקים הם לא רק חרקים או מכרסמים, אלא כוללים גם פטריות וחיידקים. מזיקים יכולים להשפיע על בריאות הצמחים שלכם, להפיץ מחלות ולגרום לאלרגיות אצל בני אדם. ניתן להדביר את המזיקים באמצעות חומרי הדברה ושיטות הדברה אחרות, אבל חשוב לעשות זאת כמה שיותר בסמוך לאיתור המזיקים. בתוך כך, מזיקים הם מטרד שעלול לגרום להרבה בעיות בבית ובעסק. הם עלולים להשאיר אתכם עם הרבה נזקים ולהקשות עליכם לחיות בנוחות. כדי למנוע זאת, חשוב לבצע הדברה מיד עם גילוים.

זכרו, מזיקים מהווים מטרד לבני אדם, לרכוש, לבעלי חיים ואפילו למבנים כאחד. כאמור, הדרך הטובה ביותר למנוע את התפשטות המזיקים היא על ידי ביצוע הדברה ברגע שהם מתגלים. זאת, משום שמזיקים מתרבים במהירות ויכולים להפוך לנגע גדול שיהיה קשה להשתלט עליו. בהיבט זה, הדברה מהירה חשובה מכיוון שהיא מונעת התפשטות של מזיקים, הפצת מחלות, גרימת נזק לרכוש שלנו ובעיות בריאות.

טיפ לאיתור חברת הדברות מזיקים

כשאתם מחפשים אחר חברות הדברה ומדבירים באזורים שונים חברת הדברת מזיקים, חשוב לוודא שהיא מורשית, מיומנת בסוג המזיקים שתקפו את ביתכם ומציעה אחריות על שירותי הדברה. כך תוכלו לוודא שאתם מקבלים את השירות הכי נכון לסוג המזיקים שבסביבתכם.

דילוג לתוכן